Självbetjäningskassa, servicekiosk, expresskassa eller självbetjäningskiosk? Kärt barn har många namn! Beroende på er situation och inflöde av kunder kan en expresskassa göra stor skillnad. Inte bara för att öka försäljningen, även för att avlasta kassapersonal, minska köbildning och vanligtvis ökar tillvalsbeställningar!
Vår servicekiosk gör det enkelt för gästen att skapa sin egen beställning och betalar direkt. Allt registreras i systemet och skickas till kök och bar. För smidigare hantering rekommenderar vi att det kombineras med Chef Channel och Customer Channel för en 100% digital process!
Från dagligvaruhandeln är vi vana att se expresskassa och det är egentligen ingen skillnad med en självbetjäningskassa eller en självbetjäningskiosk. Benämningarna betyder i stort sett samma sak där kunden ska kunna hjälpa sig själv och även betala. Det enda som avviker är servicekiosk där ”själv” inte används. Det gör syftningen bredare vilket kan antyda till personlig service. Oavsett vilket ord du väljer i sammanhanget brukar vi förstå och det viktiga är funktionen den tillför.
Vårt beteende som gäst har ändrats senaste åren. I vissa sammanhang är det nästan så att vi förväntar oss att en form av expresskassa ska finnas. Varför?
Det ger gästerna ett alternativ som dessutom ger en bra överblick av menyn och de sköter sig själva. Förutom det skapar det ett flöde för restauranger med förslag på merförsäljning som extra tillbehör och dryck. Efter bara några få knapptryck är beställningen klar, betald och fördelad till kök och service för ett effektivare arbetsflöde!
Vi ska vara ärliga och säga att det inte är för alla verksamheter. Det behövs ett visst flöde av gäster innan det är värt att ha en servicekiosk tillgänglig. Det finns såklart undantag där satsningen görs för att vara en modern restaurang, det ger möjligheter att visa menyn och beställa i flera språk, eller bara för att ha ett alternativ för kunder som kanske är lite blyga!
Vi ser hur en självbetjäningskassa är nyckeln för många verksamheter som har vårt system och kopplar på den för nästa steg i service och utveckling.
Behöver ni byta hela systemet för att få vår servicekiosk? Vi är alltid öppna för en dialog eftersom vi vet vilka synergieffektier det ger i verksamheten. Kontakta oss för att få veta mer!
Vill du veta mer? Ring oss direkt eller låt oss kontakta dig! Fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret.