Servicetekniker

Vi söker en Servicetekniker till Helsingborg!

Är du en teknisk person i jakt på din nya utmaning och vill vara med och utvecklas i ett expansivt företag? Vi söker nu efter en ny medarbetare till vårt team i Helsingborg.

Om oss

Kassacentralen är en ledande aktör inom kassa- och betallösningar, med fokus på att leverera moderna, användarvänliga system till företag över hela Sverige. Vi erbjuder allt från kassasystem till betalterminaler, anpassade efter våra kunders behov och marknadens senaste tekniska utveckling.

Våra kärnvärden är tryggt, enkelt och innovativt. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant med våra lösningar, samtidigt som vi säkerställer att våra kunder får en trygg och smidig upplevelse – varje gång.

Genom att arbeta hos oss blir du en del av ett engagerat och sammansvetsat team som tillsammans säkerställer leverans av förstklassig service. Hos oss har du stora möjligheter att växa, både professionellt och personligt. Vi värdesätter ett öppet arbetsklimat där varje medarbetare kan bidra med sina idéer och erfarenheter.

Om tjänsten

Som tekniker hos oss arbetar du främst med att installera våra kassasystem på plats hos våra kunder. Du ansvarar för hela kedjan från programmering av mjukvarusystemet, till installation och upplärning. Dessutom arbetar du med löpande ärenden i efterarbete för att supportera befintliga kunder.

Arbetsuppgifter innebär bland annat:

  • Installation och service av hård- och mjukvara
  • Leverans av hårdvara till kunder
  • Hantering av ärenden ute hos kund
  • Felsökning och reparation av hårdvara

Tjänsten kommer inledas med en introduktion där du kommer få kunskap om system och produkter. Som tekniker utgår du ifrån vårt kontor i Helsingborg och nyttjar en servicebil för platsbesök och installationer.

Om dig

Eftersom tjänsten innebär en stor del kundkontakt letar vi efter någon som är utåtriktad och som trivs med att hantera människor. Du representerar företaget ute hos kunderna och att vara serviceminded blir då A och O.

För att trivas i rollen krävs att du är strukturerad och lösningsorienterad i ditt arbetssätt, då arbetet ibland kan innebära planera och prioritera ärenden utifrån varierande förutsättningar.

Viktigt för arbetet är:

  • Teknisk utbildning eller likvärdig utbildning
  • Erfarenhet av tekniskt arbete, gärna inom IT eller liknande
  • Erfarenhet av serviceyrke och van att hantera kunder externt
  • Har B-körkort och är flexibel med att resa inom Skåne
  • Talar och skriver flytande svenska, och kan även kommunicera på engelska

Tjänsten är på heltid i Helsingborg med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen in med din ansökan redan idag!

      Om Kassacentralen

      Kassacentralen är en helhetsleverantör för kassasystem och betallösningar med målet att effektivisera och förenkla försäljningsprocessen för våra kunder.

      Vi arbetar kontinuerligt med våra innovativa produkter och tilläggstjänster för att förse hela Sverige med de bästa lösningarna inom kassa- och betalsystem. Vi är ledande inom branschen och har över 35 års erfarenhet med ett 70-tal anställda i hela Sverige.

      TruePOS kassasystem för restaurang

      Boka ett möte för demo

      Vill du veta mer? Ring oss direkt eller skicka dina kontaktuppgifter så återkommer vi!