I jobbet som servis ingår det så mycket mer än att bara ta emot beställningar och servera mat och dryck på restaurang. Att ge bra service innefattar också att kunna ge gästerna råd kring maten på menyn och vilken dryck som passar till, läsa av signaler och framförallt att ha tajming.
Med rätt verktyg i arbetet får serveringspersonalen rätt förutsättningar att kunna ge bättre service. Alla åtgärder som hjälper till att spara tid och effektiviserar arbetet frigör mer tid till att ta hand om gästerna, vilket även ökar omsättningen.
1. Minska spring till kassan
Låt servisen bära med sig hela kassan i en kortterminal var de än går! I Allt-i-ett-terminalen kan de bonga in beställningar, framma rätter, dela nota och ta betalt utan att behöva gå till kassan. Detta frigör en massa tid som de kan tillbringa ute bland gästerna.
2. Effektivisera betalningen i baren
Har ni många gäster som hänger i baren samtidigt? Ha flera kortterminaler liggandes på bardisken och pusha ut betalningen från kassan till terminalen närmast gästen. På så sätt slipper servisen springa med terminalen mellan gästerna, och gästen slipper gå fram till kassan. Smidigare upplevelse med mindre trängsel!
3. Låt gästerna göra en del av jobbet
Komplettera med QR-koder på bord och låt gästerna själva beställa! Servisen finns inte alltid på plats när gästerna är sugna på något mer att dricka. Med en QR-kod till er onlinebeställningsida kan gästen enkelt beställa mer, utan att behöva vänta på en servis!
Med rätt förutsättningar att kunna ge bättre service kommer nöjdare gäster och ökad omsättning. Är gästerna nöjda tenderar de även att dricksa mer. Detta är såklart något som personalen uppskattar och kan bidra till att de blir långvariga. I våra terminaler kan ni välja att ha procentdricks. Det går snabbare och är enklare och dessutom brukar snittdricksen öka. Läs mer om dricks här!
Vill du veta mer? Ring oss direkt eller låt oss kontakta dig! Fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret.