Förbättra kundupplevelsen med onlinebeställningar

FÖRBÄTTRA KUNDUPPLEVELSEN MED ONLINEBESTÄLLNINGAR

Genom att låta gästerna själva beställa online så slipper de vänta och ni sparar tid för personalen. Med TrueORDER onlinebeställningar har ni alla möjligheter att skapa en utmärkt kundupplevelse, oavsett om det gäller Takeaway eller Eat-in. För att lyckas med detta finns det en del att tänka på.

BESTÄLLNINGSINFORMATION

Det är viktigt att informationen på beställningssidan stämmer överens med verkligheten. Tänk på att uppdatera förväntad tid så att gästerna slipper stå och vänta på maten. Att inaktivera artiklar om en ingrediens skulle ta slut är också viktigt, så slipper ni få in beställningar som ni inte kan leverera.

Förbättra kundupplevelsen med online

UPPHÄMTNINGSSTATION

Har ni många gäster som kommer och hämtar upp sin beställning i restaurangen? Tänk på att skapa en bra plats för detta som gör processen så smidig som möjligt. Ni vill inte att de som beställt ska ställa sig och köa fram till kassan för att de inte ser ett annat alternativ. Har ni en upphämtningsskärm med Customer Channel blir denna plats tydligare, men det går även att lösa med hjälp av skyltar.

PICK UP

Framhåll gärna att ni erbjuder utlämning utanför restaurangen. Efter genomförd beställning får kunden valet att vänta utanför. Kunden kan fylla i hjälpsam information till er om fordon eller plats. Detta får ni upp i kassan och när beställningen är färdig går ni ut och levererar den till kunden.

QR-KOD PÅ BORD

Har ni bordsservering kan ni låta gästerna beställa själva vid bordet från sin mobiltelefon. För att beställningen ska komma in på rätt bord hjälper vi er att ta fram skyltar med QR-koder som gästerna enkelt kan skanna.

LEV UPP TILL FÖRVÄNTNINGARNA

Det finns mycket ni kan göra för att förbättra upplevelsen redan i början av kundresan. Skriv ut tydligt vad som ingår i rätten tillsammans med allergener på beställningssidan. Då får gästen en bra bild av vad det är och det blir lättare för er att matcha förväntningarna. Genom att lägga in bilder på artiklarna fångas gästens intresse lättare och det ger en tydligare förståelse för maträtten.

MERFÖRSÄLJNING

Genom att lägga in tillval kan ni öka merförsäljningen och samtidigt göra gästerna ännu mer belåtna. Gästen kan till exempel få frågan om att lägga till en dryck eller side-dish till den valda maträtten.

KAMPANJER OCH ERBJUDANDEN

Ett sätt att få era gäster att vilja beställa online är att erbjuda rabatter eller värdecheckar. På så vis lär ni dem att beställa där, samtidigt som de blir nöjda över att ha gjort ett bra köp.

Läs mer om TrueORDER

Boka demo

Vill du veta mer? Ring oss direkt eller låt oss kontakta dig! Fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret.