Marknadsföringstips för onlinebeställningar

MARKNADSFÖRINGSTIPS FÖR RESTAURANGENS ONLINEBESTÄLLNINGAR

Är ni igång med en onlinebeställningssida till er restaurang? Grattis! Nu behöver ni bara se till att era gäster hittar dit och att ni syns där de är. Vi har sammanställt en lista med tips på hur ni kan göra just detta!

Marknadsföringstips för onlinebeställningar

HEMSIDA

Vad får man upp när man söker på er restaurang? Att ha en egen hemsida är jätteviktigt för att gästerna ska hitta er och er meny. Här kan ni enkelt länka vidare till er TrueORDER-sida och skriva tydligt att ni erbjuder onlinebeställningar.

FACEBOOK

Om ni inte har en egen hemsida är det extra viktigt att ni åtminstone har en egen Facebooksida. Och gärna fler sociala medier så som Instagram. På Facebooksidan kan ni också enkelt länka till beställningssidan, och gärna göra inlägg regelbundet om att ni erbjuder onlinebeställningar.

GOOGLE

Den största informationskällan för de som söker planlöst efter restauranger är Google. Om ni inte syns när man söker i sökmotorn eller på Google Maps kommer ingen annan än era stammisar att hitta till er. Att skaffa Google MyBusiness är helt gratis och ett jätteenkelt sätt att hålla informationen om er uppdaterad (så som adress och öppettider). Lägg in länk till er hemsida eller direkt till er beställningssida!

FLYERS

Har ni många gäster men ingen som känner till era onlinebeställningar? Att dela ut flygblad till alla som kommer och hämtar mat är ett enkelt sätt att se till att de får veta att den finns. Genom att sätta dit en QR-kod som leder direkt till sidan gör ni jobbet enkelt för gästerna!

SKYLTNING

Vid kassan är ett utmärkt ställe att fånga era gäster. Sätt en skylt bredvid eller lägg in det på kassans kunddisplay. Har ni en gatupratare eller ett annat ställe att sätta upp en affisch? Där kan ni också skylta med att ni har onlinebeställningar.

MENYER

Delar ni ut takeaway-menyer? Utnyttja en del av utrymmet till att berätta om er TrueORDER! Sätt dit en QR-kod för en smidigare beställning.

ERT ENGAGEMANG ÄR VIKTIGT!

Ju mer engagerade ni är om att berätta om era onlinebeställningar för att era gäster, desto fler kommer att känna till det och använda det. Skicka med budskapet muntligt eller tillsammans med maten och sprid det på sociala medier!

Läs mer om TrueORDER

Boka demo

Vill du veta mer? Ring oss direkt eller låt oss kontakta dig! Fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret.